Mám porozumění pro muže, kteří spíše se převlečou za ženu, než kdyby ji terorizovali. DUSTIN HOFFMAN dík roli ve filmu "Tootsie" teprve pochopil ženy, jak se vyjádřil. A co např. kreace jiných herců ve filmu "Někdo to rád horké?" V alžbětinském divadle ženské role hráli muži, a bylo tomu i v jiných kulturách. Archetypově řecky bůh Dionýsos - patron hudby a divadla (umění, spirituality a dalších "bláznivin") -který koresponduje se znamením RYB - představuje propojení mužského i ženského pólu. V některých naboženstvích kněží mívají nádherná roucha (bavil se tím Fellini ve filmu "Roma"). Archetyp zvaný Dionýsos je v antice i později často zobrazován s ženskými doplňky, šaty, s ženskou tvaří - viz Carravagiův "Bakchos" - apod. Psycholog C.G. Jung hovoří o tom, že muž má v sobě ženský pól (je to tzv. Anima) - přesto je sexuálně hetero, zatímco žena má v sobě též mužský pól (je to její tzv. Animus). Za renesance se muži všeobecně hodně zdobili. Byli snad transvestiti? Nenormální? A vzpomeňme třeba na zálibu Mozarta v parukách, botičkách atd. Nebyl "v normě" (průměru či dle nějakého klišé), ale nebyl nenormální! Dnes ženy nosí kaťata (což je to nejmenší), chovají se tvrdě, velitelsky, jsou ctižadostivé, narcistní - byť v nalíčeném obalu. A to by měly vadit hravé kostýmy u muže?
Ve vyjádření aktéra poté: Kostýmy rozhodně nebyly jen ženské a oba si je užívali např. při večírcích. ALE kráska byla čim dal víc dominou. Poslala ho na terapie. Dopadly ve prospěch muže. „Vlastně si Taťána hlavně přála, abych se na těch terapiích dozvěděl, že jsem nemocný a musím se začít léčit. Ale tohle se dokola střídalo se záblesky porozumění až nadšení a organizování kostýmových večírků. Utažené a povolené vodítko. CUKR A BIČ POŘÁD DOKOLA. Zvykl jsem si na to a časem to přijal jako standard,“ dodal hudebník O. B. ... Takže proč se rozhodl odejít právě on - ? No právě!
Trocha astrologie:
O. BRZOBOHATÝ 1) má dvě planety - což je Mars a Venuše v Rybách. Je mezi nimi volná konjunkce 8 stupňů, čili chovají se ty energie svým způsobem samy za sebe. Pan O. B. to vlastně vyjádřil slovy, že se mu dostává od partnerky "cukru" (Venuše) a "biče" (Mars). Otázkou je, nakolik si je schopen si to dál dopřát v další podobě. Nakročeno má už tím, že může brát na sebe kostýmy jak "bojovnější", tak "sladčí". Krom toho chci poznamenat, že konjunkce či pobyt těchto dvou polaritních energií, jež jsou spojeny se sexualitou (Mars) a erotikou (Venuše) ve znamení Ryby není obecně vzato symptomem "homo" orientace u muže, jak se někdy zjednodušeně tvrdí. Co takový Casanova s touto volnou konjunkcí v Rybách? Vždy je třeba brát v potaz horoskop jako celek (či alespoň další konstelace), dále osobní a rodinný příběh, a také - možná především - úžasné množství variant, jež ta konstelace nabízí. Má ji např. v podobě úzké konjunkce lékař Samuel Hahnemann, zakladatel homeopatie (celostní léčba prostřednictvím "rezonance"). 2) Dále si můžeme všimnou důležitého trigonu mezi Venuší a Saturnem. To je konstelace, která se může dost významně podílet na tvarování formální podoby "krásy" - např. tradiční kostýmy, uniformy, masky atd. 3) A do třetice zmíním konjunkci Merkura a Lility ve znamení Kozoroha. Čili pod vládou "dohlížejícího" Saturna. Obávám se, že O.B. má osudově vepsánu komunikační rozepři (velmi mírně řečeno) s nějakou dohlížející, dominantní kráskou (Saturn/Venuše).
Pozn. O Dionýsovi jsem psala pro časopis Sféra pro letošní vydání na březen-duben. Jde o další článek v rámci mého cyklu Astro-mytologie ("aktualizace" řeckých božstev do života současných lidí).