o aktuální konstelaci, též o horoskopu lidstva v článku C. Weisse s několika komentáři
(c) L. Adamová-Neptunica 14. 9. 2020
Článek Übeltäter Mars: Lieber Corona ( Corona-Zwischenbericht September 2020)uveřejnil Claude Weiss, redaktor časopisu Astrologie heute na internetu 14. září 2020. Přístup k článku není veřejný, z toho důvodu zde neuvedu přímo odkaz. Také horoskopy odkazované v článku nepřejímám v původní grafice, ale zpracovávám ve svém programu. Zanedlouho se článek objeví na stránkách tištěné Astrologie heute, pak přidám fotku. Omezuji se na volné tlumočení článku. K tomu ovšem dodám že:
Z čláínku přejímám mezititulky
Doslovné citáty uvádím v uvozovkách
Vlastní poznámky uvádím se zkratkou LA
Z článku vybírám, tedy některé části zcela vypouštím.
Na závěr uvádím komentující dovětek LA.
C. Weiss uvádí svůj článek následujícími slovy: „Mezi španělskou chřipkou z let 1918/19, která probíhala v posledním roce první světové války, a koronavirovou pandemií v letech 2020/21 existují pozoruhodné, nejen astrologické paralely…v obou případech máme co do činění s jednou z podob, kvůli které byla planeta Mars pojmenována „malý zločinec“. Tato hrubé pojmenování „rudé planety“ přirozeně vyvolává otázku, co je zač „velký viník“ Saturn.“ A pak C. Weiss dodává, že díky velké konjunkci Jupitera, Saturna a Pluta ve znamení Kozoroha se před námi objevili původci "zločinu" natolik si rovnocenní, že se lze tomu už jen smát.
C. Weiss uvádí, že svůj článek napsal poté, co se stal Mars retrográdní. (Ve druhé půli článku se vrací k poznatkům ze svých dřívějších textů. - Pozn. LA) Mars se stal retrográdním krátce po půlnoci z 9. na 10. září na 28 stupních svého vlastního znamení Berana. A to ve spojení s Lilith v témže znamení (25 stupňů) a v kvadrátu na retrográdního Saturna v Kozorohu (26 stupňů) - viz obr.
29. září se stane Saturn opět ortográdní (přímý), přičemž kvadrát, který tvoří Mars v Beranu a Saturn v Kozorohu bude pak přesný na 25 stupních.
Hrozby války, nepokoje a požáry
„V dřívějších dobách by takové zodiakální seskupení Marsu a Saturnu nevyhnutelně znamenalo válku, klasický ekvivalent napětí mezi Marsem a Saturnem.“
Po těchto slovech první kapitolky Weiss uvádí různá napěťová ohniska a hrozící války či občanské konflikty v přítomnosti. Weiss vyjmenovává: - Bělorusko a povstání proti diktátorovi (neuvádí na prvém místě, předřadila jsem - pozn. LA) - Napětí mezi Indií a Čínou v podobě potyček (a zabití) a s varovnými výstřely, které tu padly po 45 letech. - Slovní střety mezi Řeckem a Tureckem kvůli rozdílným hranicím ve Středomoří (pozn. LA: Řecko přeskupuje armádu ke hranicím s Tureckem). - Čína a Japonsko se hádají o ostrovy v Čínském moři - Blízký výsledek amerických voleb může vést k podobným situacím jako občanská válka (pozn. LA – nemluvě o dosavadních potyčkách a úmrtích). - Dalšími zdroji nebezpečí jsou Libye a hrozivé vztahy mezi USA a Íránem. - Konfliktní vztahy s Čínou. Také Čína a Honkong, a Čína a Tchaj-wan , kterému hrozí od Lidové republiky vojenský tlak. (Lze doplnit ledaccos dalšího, např. Severní Koreu - pozn. LA).
A jak Weiss poznamenává - oheň a požáry odpovídají tomu, co symbolizuje Mars (také znamení Berana - prudkost, zápal, roznícení...pozn. LA) S tím v současnosti korespondují požár v největším evropském uprchlickém táboře Moria na ostrově Lesbos, a ničivé požáry v Kalifornii.
Naučili jsme se při řešení konfliktů něco nového?
Weiss konstatuje, že přes všechna ta ohniska, neústupnost a provokace zatím nedošlo k žádné válce. (v „klasickém“ slova smyslu s obrovskými lidskými a materiálními oběťmi - pozn. LA)
Zdálo by se tedy, že jsme se dokázali poučit. Rádi bychom tomu věřili, píše Weiss. Ale při pohledu na některé politiky pochybuje. Není důvodem dosavadního "klidu" píše, že jsme měli prostě štěstí? Koronavirová krize však boří „ochranné zdi“ a staví před nás nevyřešené problémy. Zde se Weiss odvolává na článek Vance Serchuka „Plagues Are Back. Will Wars Follow?“ (Epidemie jsou zpět. Následují války?) uvedený 31. srpna ve WALL STREET JOURNAL.
V článku Vance Serchuk tvrdí, že starodávné epidemie, které donedávna byly poraženy díky lékařskému pokroku, jsou v nové podobě zpět. Také se donedávna zdálo v zásadě nepravděpodobné nebezpečí střetu mezi velmocemi. Ještě před osmi měsíci se to jevilo stejně tak neskutečné jako představa, že „celý svět může být náhle paralyzován maličkým virem.“ A ještě před deseti lety by nás nenapadlo, že by mohly autoritářské politické systémy zpochybnit demokratický světonázor, který je pro Západ tak důležitý.
Avšak ke zpochybnění došlo. (Hybridní válka – pozn. LA). Konfrontace mezi velmocemi již není nepředstavitelná. Následují věty o tom, jaké to má v současnosti projevy, zejména pokud jde o USA, Rusko a Čínu. Všechny tyto velmoci se domnívají se, že jsou oběťmi vývoje a vyzbrojují se.
Koronavirová krize jako upozornění
Další kapitolu C. Weiss věnuje příznakům předcházejícím koronavirové krizi. V roce 2019 si více lidí uvědomilo požadavky na změnu klimatu. Významně totiž vzrostl početí lidí, kteří si mohou dovolit pohodlný život v teple a s tekoucí vodou, vlastní auto, dostatek bílkovinové potravy či leteckou dopravu. Avšak uspokojení těchto rostoucích potřeb není možné jako dřív. Někteří tento zabezpečený styl života odmítli. Ale většina dál pokračovala ve spotřebě jako dříve (byť někdo "se špatným svědomím"). Chybělo také stanovení limitů či malá obava z následků.
Stav, který o rok později vyvolala koronavirová pandemie, však byl úplně jiný: S ohledem na nebezpečí spojené s rozšířením Covid-19 nařídily orgány různých států naléhavá opatření… Avšak v evropských demokraciích vyvstala řada otázek, zda jsou přijatá opatření vhodná, nebo zda nemělo být zvoleno jiné řešení apod.
Dnes je zřejmější vzhledem k dnešním znalostem, píše C Weiss, že někdy mohlo být postupováno jinak. Je to však obtížné za situace, o níž se autor výslovně zmiňuje, že existuje konfrontační nálada. Vytvářejí se nepřátelské obrazy, nespolupracuje se konstrunktivně s kritiky na řešení stávajících problémů. (Válka se přenesla na pole „jak řešit Covid-19“ – pozn LA).
„Je politováníhodné, že se věci dostaly takovým směrem. Součástí demokracie je samozřejmě to, že v institucích … jsou důkladně projednávány důležité věci, ale nemělo by se to zvrhnout v neproduktivní a drsné konfrontace.. mít svou pravdu za každou cenu.“ Souhlasím s Weissem, že je to o to znepokojivější, když neschopnost dosáhnout konsensu v důležitých věcech jako by nahrávala konspiračním mýtům vůči fungování demokratického státu. (Pozn. LA – samozřejmě že hlavní snaha o konsensus musí být veden v demokracii ze strany vládnoucích orgánů.)
C. Weis zde také výslovně zmiňuje problematickou roli „dlouhého ramene Ruska“, které se nejen snaží ovlivnit volby v USA, aby udrželo u moci „zabijáka demokracie“ Trumpa. Ale projevuje se vliv Ruska i v Evopě vždy, kdy existuje možnost destabilizovat fungující demokracii.
Stav koronové krize kolem 10. září 2020
Další kapitolu věnuje C. Weiss zejména statistickým údajům koronavirové pandemie.
Na jaře byla situace odlišná. Poté, co v Číně vypukla pandemie, rozšířila se do Evropy. „Itálie nejprve sloužila jako mrazivý příklad zahlcených nemocnic… V severní Itálii jsme zažili jsme noční můru, že tisíce lidí musely zemřít osamoceně a bez kontaktu se svými blízkými příbuznými, protože bylo nutné zabránit jakémukoli riziku infekce.“ Z jara letošního roku C. Weiss dále uvádí skličující čísla infikovaných a zemřelých ve Velké Británii, Španělsku, Francii, a jinde, kde čísla rostla bez ohledu na frustrující přísná pravidla… Posléze se růst zastavil, naopak rostly naděje na "život v normálu".
Avšak v současnosti je obraz jiný. Situace je ve středomořských zemích horší než na jaře v tom smyslu, že každodenní nové infekce jsou výrazně větší než na jaře. (C. Weiss neuvádí, že Česká republika se v důsledku náhlého růstu infikovaných na počet obyvatel ocitla ocitla na 3. místě v Evropě, aniž máme odpovídající zvětšené množství testů.Pozn. LA.)
C. Weis zdůrazňuje: „Za současných okolností si mnozí mohou klást otázku, zda všechny těžkosti, kterými prošli, byly marné.“ Zatímco se zdálo v červnu, že se ohnisko nárůstu koronavirových infekcí přesunulo na americký kontinent, Evropa a částečně Asie jsou opět zasaženy více - i když USA nadále vedou v celkovém počtu. A dále C. Weiss vypisuje údaje z 10. 9. o nejpostiženějších zemích, pokud jde o celkový počet infikovaných a zemřelých a denní čísla. (Dovoluji si tato čísla vypustit. Lze je každý den nově dohledat. - pozn. LA)
Astrologické souvislosti
S čím lze koronovou krizi spojit z astrologického hlediska a jaké jsou paralely s dřívějšími dobam?. O tom psal C. Weisse v předchozích číslech časoisu Astrologie heute.
Pozn. LA - Velkou pozornost již 25 let věnuje Claude Weiss sledování tzv. Horoskopu lidstva. C. Weiss tak určil a pojmenoval horoskop ze dne 26. 4. 1892, ve 21:46 kosmického času. Což je horoskop
posledního zatmění Slunce před konjunkcí Pluta a Neptuna. Zatmění se odehrálo čtyři dny před zmíněnou konjunkcí, přičemž
samo zatmění vytvářelo opozici na Urana.
Tuto hvězdnou konstelaci C. Weiss charakterizoval jako zásadní a určující pro moderní vývoj lidstva. Práce s tímto horoskopem se stala velmi známá a horoskop využívají i další astrologové v mundánní astrologii. C. Weiss dlouhodobě a hluboce přihlíží zejména k zatměním Slunce a Luny,. Vůči horoskopu lidstva také sleduje tranzity, solární horoskopy, progrese a direkce.
Nyní zpět ke druhé polovině Weissova aktuálního článku, a sice k tomu, co ukazují astrologické konstelace. Všímá si v podbodech zejména: - co ukazuje konstelace těsně před koronovou krizí - souvislosti koronové krize a španělské chřipky - a pozornost věnuje konstelaci Wuhanu ve vztahu k horoskopu lidstva.
udržovat odstup a brzdit uspokojování potřeb?
Konjunkce Saturn / Pluto ze dne 12. ledna 2020 se odehrála v Kozorohu, čili ve znamení Saturn. Tím podle C. Weisse končí celkové období čtyřicet let trvající prosperity (byť bylo poznamenáno ekonomickými krizemi - pozn. LA). Distribuční kanály pro co nejrychlejší dostupnos produktů a služeb celkem hladce fungovaly. Hladký chod se však v pandemii zadrhl. Spotřebitelé se museli rychle nějak přeorientovat. Doprovodným účinkem byl růst "práce z domova". v profesích, kde to jde. C. Weiss upozornil na přínos "home work", který spočívá - v duchu Saturna - ve větší odpovědnosti za efektivitu své práce. A ukazuje se, že to funguje.
Korona nás nutí chovat se opatrněji v sociálních vztazích, což může doprovázet ztráta radosti nebo kvality života Týká se to zejména lidské blízkosti, kontaktů, účasti na kulturních akcích a cestování.
Vliv znamení Kozoroha však může být spojen také s ekonomickými omezeními, která se projeví, až budou známy náklady na podporu ekonomiky a řešení koronavirových programů...
astrologické podobnosti Korony a španělské chřipky
Před více než 100 lety na začátku března1918 vypukla španělská chřipka. Tehdy nastala konjunce Černá Luna/ Mars. Tato konjunkce měla v průběhu dnů svou dynamiku - odehrávala se mezi koncem znamení Panny a začátkem znamení Vah, a Mars byl nejprve přímý a pak retrográdní. Konjunkce byla v opozici na Cheiróna na konci znamení Ryb, přičemž se Cheirón ocitl až na 0 stupni Berana. Tyto pohyby a konstelace u osy protínající počátek zvěrokruhu C. Weisse nazval "kosmickou trhlinou." (Měli bychom samozřejmě zahrnout i velkou kvadraturu s Dračí osou, což bohužel C. Weiss ve svém grafu nemá, zatímco já ji zde zvýraznila. - pozn. LA)
Vypuknutí koronavirové situace si najednou uvědomilo množství lidi na celém světě kolem čínského Nového roku nového měsíce Vodnáře 25. ledna 2020. V odpovídajícím horoskopu je Lilith na 29,44 stupních Ryb a Chiron na 2,15 stupních Berana. Což je tedy znamení důležité i při španělské chřipce.
Lilith a Cheirón jsou buď v opozici (španělská chřipka) nebo na 0 stupních Berana (Korona). C. Weiss poznamenává důležitou myšlenku: přenos virů - entit mezi mrtvou a živou hmotou - mezi zvířaty a lidmi zahrnuje velmi primitivní procesy, ve kterých vstupuje do hry dvojí přirozenost Cheiróna, který je prostředníkem mezi lidmi a zvířaty. Já bych to pojala ještě jinak: jde o primitivní (resp. původní) procesy, do kterých vystupuje dvojí přirozenost (zvířecí a lidská) jak Černé Luny čili Lilith (pomsta), tak Cheiróna (léčení). - pozn. LA
V dalším textu se Claude Weiss věnuje náhledu do progresí horoskopu lidstva v souvislosti s oběma pandemiemi a také prohlíží horoskop Wuhanu. Přiznám se, že to už jsem vzdala (jjsou to zajímavé kombinace, ale přece jen pro mne suchopárné).
Komentující dovětek LA:
Z článku C. Weisse vyplývá, že bere koronavirovou pandemii jako lékařsky, fakticky a fyzicky závažnou situaci, jako objektivní vnější "dannost".
Já bych ke všem číslům, faktům dodala, resp. zdůraznila, že Koroně je rovnocenná na psychologické rovině tématika "válečného stavu", jenž je v kolektivním nevědomí probouzen aktuální konstelací. Ten "válečný stav", stavění pomyslných barikád a zábran (kontroly na hranicích), , kopání "obranných příkopů" (ekonomická a sociální omezení), nasazování "hrdinských vojáků" (lékaři a zdravotníci) do první linie, atd. atd. jsou variantami působení archetypů v napínavé "válečné" konstelaci Černá Luna / Mars / Saturn / Pluto /Jupiter.
V kolektivním nevědomí působí na této psychologické rovině spouštěče v podobě pocitu ohrožení, strachu, hrůzy, paniky. To vše otevírá bránu možnému zesílení vlivu pandemie na individuální rovině, umocňuje virový atak a tvoří jeho spojence, možná dokonce aktivizátora. Stav ohrožení, válečná situace, naznačená astrologickou konstelací, hledala a našla svůj ventil, svůj spouštěč, své téma. Vyskytlo se a žije si svým životem. Děje se tak na úrovni lidstva také proto, že jsme už ve vodnářském věku globalizace.
Boří se mnohé naše iluze „lidstva“.
O síle a soběstačnosti demokracie - bude třeba zvážit její meze, ochranu a zbytečné absurdity
O neustálem růstu - ať už se to týká pokroku, technologiíí, ekonomiky … - děje se tak nerovnoměrně (a bylo tomu tak vždy – vzhledem k „lidskosti“
O neustálém využívání – exploataci – přírody a jejímu podřízení naší dravosti – válečný stav lidstvo versus příroda již nastal.
Nu a o vztahu k vesmíru – v jeho fyzické i duchovní povaze. Na fyzické rovině přenášíme mnohé problémy ze země do vesmíru (např. znečišťujeme své vesmírné okolí). Na duchovní rovině – mnozí kompenzují vztah k tomu, co se děje na Zemi a svou reálnou odpovědnost (byť dílčí, individuální) únikem do duchovní reality. V čem je to iluzorní?
Další náměty můžete zvážit sami.
A co z toho vyplývá pro naši indiividuální rovinu: nebojme se napětí v našem životě; je třeba nějak "zápasit" a projevit sobě vlastní autentickou sílu. Já jsem zaťala zuby a hrdině se věnuji tesání písmen tohoto vyprávění. Jak trestanec ! (haha) Ačkoli bych radši užívala radovánek v lůně přírody během posledních krásných letních dnů, což bych mohla... Není také náhodou, že jsem se začetla do sci-fi (možná spíše filozofické fantazy) od Liou Cch´-Sin "Problém tří těles". Ty konce světů, požáry, "průrvy" a praskliny světa... Mrkající vesmír.... no dobrý.
Někdo třeba si užije napětí a zápas se sebou či i s někým jiným při skládání zkoušky. Někdo v partnerském "vyjednávání" . Někdo v napjaté situaci v zaměstnání. Někomu se hroutí facebook a nejradši by za to toho, kdo to "zavinil", roztrhl (neměl by ten někdo spíše zápasit se svou "závislostí" na facebooku?). atd. atd. Samozřejmě bych se nerada dostala mezi nabušené řidiče na silnici nebo jiné ohrožující situace. Nejde o to druhé "likvidovat", je potřeba si prožít svůj "malý" boj. Ten větší bychom měli sdílet s celkovou společenskou situací a uvědomit si, pod jakým, pod čím praporem jsme "v záloze".
Tak si dobře vojákujte! Buďte odpovědní a dobré mysli. Ať se přiměřeně daří.